Tło

Chirurgia
stomatologiczna.

Chirurgia stomatologiczna to dziedzina stomatologii, która zajmuje się operacyjnym leczeniem schorzeń jamy ustnej i okolic.
Najczęstszym zabiegiem z zakresu chirurgii jamy ustnej jest zabieg usunięcia zęba (ekstrakcja zęba). Jeśli zabieg przeprowadzony jest w sposób precyzyjny i delikatny to przyspiesza to proces gojenia, a także korzystnie wpływa dobre samopoczucie pacjenta.
W przypadku skomplikowanych ekstrakcji wykonujemy tomografię komputerową, która ukazuje przestrzenne ułożenie korzeni zębów w trójwymiarze. Pozwala to zniwelować ryzyko komplikacji w trakcie zabiegu.

Zębami, które często muszą być usunięte są ósemki czyli tzw. zęby mądrości. W związku z ich nieprawidłowym ułożeniem, utrudnionym oczyszczaniem oraz brakiem tzw. dziąsła zrogowaciałego w ich okolicy często tworzy się stan zapalny. Takie nawracające stany zapalne mogą osłabiać zęby sąsiednie i być przyczyną ich przedwczesnego leczenia lub nawet utraty.

W My Clinic ósemki, nawet te najbardziej skomplikowane usuwamy w sposób bezpieczny i bezbolesny.
W miejscu po usuniętym zębie z biegiem czasu możemy zaobserwować stopniowe zanikanie kości. Jest to naturalna konsekwencja braku działania sił żucia w tym obszarze oraz mikrouszkodzeń sąsiednich tkanek w trakcie wyjmowania zęba z zębodołu.

Aby ten proces ograniczyć z pomocą przychodzi nam osocze bogatopłytkowe wykorzystane w zabiegu o nazwie SOCKET PRESERVATION (zabezpieczenie zębodołu). Jest to metoda wypełnienia miejsca po usuniętym zębie za pomocą różnych materiałów. Materiałem który w My Clinic jest najbardziej ceniony, jest materiał własny pacjenta w postaci osocza bogatopłytkowego (PRF).

PRF to fibryna bogatopłytkowa zawierająca skondensowane czynniki wzrostowe oraz przeciwzapalne obecne w naszej krwi. PRF stosuje się w celu ograniczenia ryzyka utraty tkanek po usuniętym zębie. Procedura z wykorzystaniem własnej krwi pacjenta jest bezpieczna, prosta i szybka.

Po odwirowaniu niewielkiej ilości krwi pacjenta w specjalnej wirówce, osocze zmienia się z postaci płynnej w galaretowatą. Następnie po oddzieleniu części osocza od krwinek czerwonych lekarz aplikuje PRF w miejsce po usuniętym zębie. Osocze bogatopłytkowe stymuluje kość do wzrostu poprzez szybkie tworzenie sieci naczyń krwionośnych. Zębodół wypełnia się nową tkanką, która z biegiem czasu zamienia się w kość.
PRF obniża ryzyko powstania bolesnego powikłania w postaci suchego zębodołu, ogranicza dolegliwości bólowe oraz przyspiesza gojenie.
Sprzęt, który wykorzystujemy do wykonywania zabiegów jest jednym z najbardziej nowoczesnych.
Pozyskane środki unijne pozwoliły nam zakupić urządzenia, dzięki którym możemy wykonywać jeszcze bardziej złożone
i skomplikowane zabiegi w szczególności w zakresie chirurgii stomatologicznej oraz implantologii.