Tło

kanałowe.

Leczenie kanałowe jest konieczne jeśli miazga zęba (potocznie nazywana nerwem) zostanie zakażona przez bakterie lub ulegnie martwicy (wskutek urazu i przerwania dopływu krwi do zęba lub poprzez długotrwałe przeciążenie w zgryzie). Nieodwracalny stan zapalny miazgi zębowej charakteryzuje się silnym bólem, który najczęściej jest pulsujący, wzmaga się przy spożywaniu ciepłych pokarmów oraz w godzinach wieczornych. Zabieg polega na usunięciu z komory zęba oraz wszystkich kanałów korzeniowych zmienionej chorobowo miazgi zębowej, dezynfekcji kanałów oraz szczelnym ich wypełnieniu za pomocą specjalnego materiału. Ząb, który ulega stanowi zapalnemu i nie jest leczony kanałowo staje się ogniskiem zakażenia w naszej jamie ustnej co prowadzi do powstawania stanów zapalnych w kości w okolicy zęba i może się rozprzestrzeniać na zęby sąsiednie czy zatoki szczękowe.

W My Clinic leczenie kanałowe przebiega w sposób bezbolesny z wykorzystaniem nowoczesnych metod oraz narzędzi.

Jak leczymy w My Clinic?

Przed leczeniem wykonywane jest CBCT (tomografia zębów), aby określić ilość kanałów w zębie oraz ich przebieg, czasami wystarczy do tego zwykłe RTG zębowe,
Zabieg wykonywany jest w koferdamie (ślinochronie), który zabezpiecza wnętrze zęba przed dostawaniem się bakterii z jamy ustnej w trakcie leczenia, a także chroni usta pacjenta przed działaniem silnie bakteriobójczych płynów używanych w trakcie leczenia, jest to nieodzowny element leczenia kanałowego w My Clinic,
Zmieniono zapalnie miazgę (nerw) zęba usuwamy za pomocą narzędzi maszynowych, które precyzyjnie opracowują wnętrze zęba nadając mu odpowiedni kształt,
Anatomia zębów potrafi być bardzo skomplikowana, kanał może być zarośnięty jego średnica może mieć zaledwie 0,06 mm lub nawet mniej! Z takimi kanałami też potrafimy sobie poradzić! Dysponując nowoczesnym mikroskopem LEICA widzimy znacznie więcej i możemy leczyć zęby w sposób niezwykle precyzyjny,

Nie wszystkie bakterie da się usunąć za pomocą narzędzi, więc w My Clinic dezynfekujemy kanały zęba za pomocą maksymalnie stężonych płynów bakteriobójczych. Jako nasz Pacjent jesteś bezpieczny i nic Ci nie grozi, pamiętaj, że zabieg przeprowadzamy w ślinochronie a nadmiary płynu od razu odsysamy,
Po usunięciu zmienionej zapalnie miazgi oraz dezynfekcji kanałów, wypełniamy je za pomocą rozgrzanej gutaperki (materiał ten rozgrzewany jest nawet do 200 stopni Celsjusza!), która zgromadzona we wnętrzu zęba zabezpiecza go przed dostawaniem się bakterii wgłąb kanałów,
Następnie zamykamy wejście do kanałów szczelnym materiałem,
Po każdym leczeniu wykonujemy kontrolne RTG, aby sprawdzić czy kanały zostały wypełnione na pełną długość w sposób homogenny, jest to KONIECZNE po każdym zakończeniu leczenia.
Wśród niektórych Pacjentów istnieje przekonanie, że nie warto leczyć zębów kanałowo,
bo i tak prędzej czy później powstanie przy nich stan zapalny w kości
lub się złamią czy popękają. Prawdą jest, że ząb leczony kanałowo jest osłabiony,
ale prawidłowo wyleczony oraz co równie istotne – prawidłowo odbudowany może nam
służyć przez długie lata.